Hare Kryszna!
Przyjmijcie moje pokłony. Wszelka chwała Śrila Prabhupadzie.

Treścią tego bloga będą nauki zawarte w listach napisanych przez Śrila Prabhupada do różnych osób. Listy nie zostały do tej pory opublikowane w języku polskim. Zawierają one wiele cennych instrukcji niezbędnych w życiu duchowym. Należy jednak pamiętać, że są to instrukcje dane osobom znajdującym się w różnych okolicznościach. Nie są to zatem instrukcje absolutne pod każdym względem. Różnorodność nauk (zawartych w listach) na ten sam temat jest wynikiem względności sytuacji, możliwości uczniów i ich zaawansowania na ścieżce świadomości Kryszny. Należy spróbować zrozumieć je w tym świetle i jeśli sytuacja czytelnika jest podobna, może skorzystać z proponowanych rad. Dla każdego jednak będzie to niezwykła uczta i możliwość głębszego zrozumienia wiecznych nauk zawartych w śastrach (pismach świętych) przekazanych nam przez sadhu (święte osoby) oraz guru (mistrza duchowego). hare kryszna

wasz sługa
Gopala Acarya
dasa

Z Aczarją w centrum...


San Francisco

11 Lutego, 1967

Mój Drogi Kirtanananda,

Przyjmij moje błogosławieństwa. Mam nadzieję, że już otrzymałeś mój poprzedni list oraz paczkę z wykładami do edycji. Otrzymałem jeden list od Janis Dumburges z Montrealu proponującego oddział tamże, już wybrał jedno bardzo piękne miejsce do tego celu. Potrzebuje dwu uczniów do pomocy z Nowego Yorku oraz 400 dolarów. Pragnę zatem, abyś udał się tam natychmiast na jakiś tydzień i jeśli zaaprobujesz to miejsce i perspektywę, możemy rozpocząć tam oddział. Poprosił o pomoc w wysokości 400$ na ten cel. Jeśli zaaprobujesz to miejsce, wówczas zarówno Nowy York jak i San Francisco złożą się po 200$, co później może zostać zwrócone przez Odział Montrealu. Pragnę aby każdy Oddział utrzymał niezależną tożsamość i współpracował mając Aczarję w centrum. Na tej zasadzie możemy otworzyć niezliczoną ilość Oddziałów na całym świecie. Misja Ramakriszny działa według tej zasady i tak, jako organizacja działają wspaniale.

Bob jest gotów udać się tam również, ale ja wyślę go aby Ci asystował dopiero kiedy usłyszę od Ciebie z Montrealu. A oto adres Janardana Dasa Adhikari (Jani Dumbergs):

311 St. Louis Square

Apartment # 2

Montreal Quebec, Canada.

Rzecz w tym, że w kwietniu 1967, będzie miała miejsce wielka wystawa i mają zjechać miliony ludzi z różnych części świata. Musimy przygotować literaturę zarówno w języku angielskim jak i francuskim oraz przyciągnąć uwagę studentów z uniwersytetu jako naszych członków. Pan Janis proponuje, żeby do końca marca 1967 Oddział organizacji już był zakończony a pod koniec trzeciego tygodnia ja udam się tam po otwarciu naszego domu w Nowym Yorku (zgodnie z obecnymi negocjacjami). Myślę, że to dobry pomysł i skorzystamy z tego, zatem wybieram ciebie, abyś udał się tam i zbadał sytuację natychmiast. Dobrze będzie jeśli odpiszesz mi o swej decyzji w tej sprawie, a jeśli wyruszysz natychmiast po otrzymaniu tego listu, możesz do mnie napisać już z Montrealu.

Neal jeszcze nie przyjechał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz