Hare Kryszna!
Przyjmijcie moje pokłony. Wszelka chwała Śrila Prabhupadzie.

Treścią tego bloga będą nauki zawarte w listach napisanych przez Śrila Prabhupada do różnych osób. Listy nie zostały do tej pory opublikowane w języku polskim. Zawierają one wiele cennych instrukcji niezbędnych w życiu duchowym. Należy jednak pamiętać, że są to instrukcje dane osobom znajdującym się w różnych okolicznościach. Nie są to zatem instrukcje absolutne pod każdym względem. Różnorodność nauk (zawartych w listach) na ten sam temat jest wynikiem względności sytuacji, możliwości uczniów i ich zaawansowania na ścieżce świadomości Kryszny. Należy spróbować zrozumieć je w tym świetle i jeśli sytuacja czytelnika jest podobna, może skorzystać z proponowanych rad. Dla każdego jednak będzie to niezwykła uczta i możliwość głębszego zrozumienia wiecznych nauk zawartych w śastrach (pismach świętych) przekazanych nam przez sadhu (święte osoby) oraz guru (mistrza duchowego). hare kryszna

wasz sługa
Gopala Acarya
dasa

obecność transcendentalnego dźwięku

San Francisco 19 Stycznia 1967

Mój drogi Brahmanando, Hayagrivo, Kirtananando, Satsvarupo, Gargamuni, Acyutanando, Jadurani,

Proszę przyjmijcie moje powitanie i błogosławieństwa Guru Gaurangi Giridhari Gandarwika. Już dowiedzieliście się o naszym bezpiecznym przyjeździe i dobrym powitaniu przez tutejszych wielbicieli. Pan Allen Ginsberg wraz z 50 czy 60 innymi osobami przywitało nas na lotnisku, a kiedy dojechałem do mojego apartamentu, byli tam również reporterzy, którzy zrobili zapiski na temat mojej misji. Dwie czy trzy gazety takie jak „Examiner” i „the Chronicle” etc. już opublikowały swe sprawozdania. Załączam jeden z tych raprotów. Chciałbym aby 1000 kopii zostało natychmiast wydrukowanych offsetem, z czego 100 mogłoby zostać przesłanych tutaj tak szybko jak to tylko możliwe.

Rozumiem, że odczuwacie mą nieobecność. Kryszna da wam siłę. Fizyczna obecność jest bez znaczenia; obecność transcendentalnego dźwięku przyjęta przez mistrza duchowego powinna być przewodnikiem w życiu. To uczyni nasze życie duchowe sukcesem. Jeśli odczuwacie mą nieobecność dotkliwie, możecie umieścić zdjęcia mojej osoby na miejscu, w których siadam i to będzie źródłem inspiracji dla was.

Chciałbym usłyszeć jaka jest ostateczna decyzja z domem. Chciałbym otworzyć dom do pierwszego marca 1967 roku więc coś trzeba umiejętnie uczynić w tym kierunku. Nie otrzymałem jeszcze taśm do dyktafonu a dla was przesłałem taśmy wczoraj. Proszę przekażcie moje błogosławieństwa dla Śriman Neala.

Śriman Rayarama gotuje dobrze i rozprowadza Prasadam wśród wielbicieli, których zbiera się czasami około 70. Wszystko rodzi nadzieje na przyszłość. Mam nadzieję, że macie się dobrze i oczekuję szybkiej odpowiedzi.

Wasz kochający,

A.C. Bhaktivedanta Swami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz