Hare Kryszna!
Przyjmijcie moje pokłony. Wszelka chwała Śrila Prabhupadzie.

Treścią tego bloga będą nauki zawarte w listach napisanych przez Śrila Prabhupada do różnych osób. Listy nie zostały do tej pory opublikowane w języku polskim. Zawierają one wiele cennych instrukcji niezbędnych w życiu duchowym. Należy jednak pamiętać, że są to instrukcje dane osobom znajdującym się w różnych okolicznościach. Nie są to zatem instrukcje absolutne pod każdym względem. Różnorodność nauk (zawartych w listach) na ten sam temat jest wynikiem względności sytuacji, możliwości uczniów i ich zaawansowania na ścieżce świadomości Kryszny. Należy spróbować zrozumieć je w tym świetle i jeśli sytuacja czytelnika jest podobna, może skorzystać z proponowanych rad. Dla każdego jednak będzie to niezwykła uczta i możliwość głębszego zrozumienia wiecznych nauk zawartych w śastrach (pismach świętych) przekazanych nam przez sadhu (święte osoby) oraz guru (mistrza duchowego). hare kryszna

wasz sługa
Gopala Acarya
dasa

Ścieżka Świadomości Kryszny

San Francisco
22 Stycznia, 1967
67-01-22
Montreal
Mój drogi Janardano,

Dziękuję Ci za list z 17 stycznia, 1967, przesłanego z Nowego Yorku. Przyjechałem tutaj dokładnie 16 liniami United Airlines Jet i z radością mogę Cię poinformować, że moi uczniowie tutaj --szczególnie Mike i Harvey—przygotowali bardzo miłe powitanie. Centrum zostało już otworzone i dokładnie tak jak w N.Y. pełnimy regularnie służbę. Niektórzy z wielbicieli zostaną dzisiaj inicjowani.
Teraz kolej na ciebie, abyś otworzył podobny oddział w Montrealu. Otworzenie oddziału i właściwe prowadzenie go zgodnie z linią naszego działania jest ścieżką Świadomości Kryszny. Pod moją nieobecność w N.Y. uczniowie dają sobie dobrze radę zarządzając ośrodkiem. Chociaż odczuwają moją nieobecność, nie są zniechęceni. Raczej, pełnią swą służbę bardzo pięknie i dokładnie. Myślę, że będą w stanie kupić ten dom, który negocjują. 80% transakcji jest już załatwione. Podejmują się wielkiego ciężaru spłacenie 200,000,00$. Są bardzo entuzjastyczni i mam nadzieję, że Ty również będziesz w stanie otworzyć wspaniały oddział w Montrealu. W świecie duchowym również istnieje współzawodnictwo dla najlepszego usatysfakcjonowania Kryszny.
Mam nadzieję, że zaprosisz mnie do siebie do kwietnia 1967—albo wcześniej jeśli uznasz to za lepsze. Przed powrotem do Indii, jeśli będę w stanie prowadzić przynajmniej te trzy ośrodki jak w Nowym Yorku, inny w San Francisco i następny w Montrealu, uznam swą misję za sukces. Mam nadzieję, że pomożesz mi w tym kierunku i zobowiążesz się.
Ranchor przyjechał ze mną z Nowego Yorku. Tak, ma w swoim apartamencie Twoje rzeczy. Załączam list od niego w tym względzie.
Załączam również wycinek z gazety, który przemawia sam za siebie. Mam nadzieję, że masz się dobrze. Najlepsze życzenia dla Pani Dumbergs. Ta dziewczyna jest bardzo inteligentna, powinieneś spokojnie nauczać ją o naszej wielkiej misji w tym świecie.


Twój kochający,
A.C. Bhaktivedanta Swami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz