Hare Kryszna!
Przyjmijcie moje pokłony. Wszelka chwała Śrila Prabhupadzie.

Treścią tego bloga będą nauki zawarte w listach napisanych przez Śrila Prabhupada do różnych osób. Listy nie zostały do tej pory opublikowane w języku polskim. Zawierają one wiele cennych instrukcji niezbędnych w życiu duchowym. Należy jednak pamiętać, że są to instrukcje dane osobom znajdującym się w różnych okolicznościach. Nie są to zatem instrukcje absolutne pod każdym względem. Różnorodność nauk (zawartych w listach) na ten sam temat jest wynikiem względności sytuacji, możliwości uczniów i ich zaawansowania na ścieżce świadomości Kryszny. Należy spróbować zrozumieć je w tym świetle i jeśli sytuacja czytelnika jest podobna, może skorzystać z proponowanych rad. Dla każdego jednak będzie to niezwykła uczta i możliwość głębszego zrozumienia wiecznych nauk zawartych w śastrach (pismach świętych) przekazanych nam przez sadhu (święte osoby) oraz guru (mistrza duchowego). hare kryszna

wasz sługa
Gopala Acarya
dasa

nasza grupa czystej służby oddania nie ma nic wspólnego z wegetarianami, joginami itp.itd.


Los Angeles
19 Listopada, 1968

Mój drogi Rayaramo,

Przyjmij proszę moje błogosławieństwo. Otrzymałem Twój list z dnia 15 Listopada 1968 roku i przeczytałem jego zawartość. Już przesłałem wieści do Pana Barkley oraz Gehring aby zobaczyli się ze mną tutaj. Zdaje się, że Ci panowie pragną założyć jakiś magazyn o religii. Zatem poprosiłem, aby tu przybyli. Porozmawiam z nimi i zobaczę o czym myślą.
Jeśli chodzi o wydawnictwo: Już napisałem o tym, jak rozpocząć działanie wydawnictwa do Brahmanandy. Takie zasady powinny być ściśle przestrzegane przez nasze wydawnictwo: Wszelka praca, włączając w to oprawianie i wszystko inne, powinna zostać wykonana przez naszych ludzi. Nie będziemy przyjmować żadnych zleceń z zewnątrz w celu utrzymania wydawnictwa. Będziemy tylko drukować nasze książki, magazyny, etc. Chłopcy w raz z ich rodzinami powinni utrzymywać się z dochodów ze sprzedaży książek i magazynów. Brahmanannda powiedział mi, że oprawianie w N.Y. jest bardzo drogie i myśli o zrobieniu tego w Holandii. Ta propozycja jest zupełnie niepraktyczna. Piszesz, że Purusottamajest zdeterminowany, aby tu przyjechać i pobyć ze mną przez jakiś czas, niech przyjedzie, a jeśli zajdzie potrzeba, wróci.

Jeśli chodzi o twoje przepowiednie katastrofalnych trzęsień ziemi w tej części kraju, Twoja obawa o moje życie jest z pewnością czymś naturalnym. Byłem ulubionym dzieckiem mojego ojca, którego straciłem w 1930 roku i od tego czasu nikt nie dbał o mnie jak dba się o ukochanego syna. Ale Kryszna wysłał mi tak wielu ojców, by zadbali o mnie w tej odległej krainie U.S.A. Zatem mam wiele szczęścia, że tak martwicie się o mnie, ale musimy zawsze pamiętać o Krysznie. Bądź pewien, że ta nonsensowna idea katastrofalnych trzęsień ziemi nigdy nie dojdzie do skutku. A nawet gdyby miało do tego dojść, dlaczego mielibyśmy się tego obawiać? Jak tylko pojawią się oznaki takiego trzęsienia, usiądziemy razem i będziemy intonować Hare Kryszna. Będzie to wielka okazja, aby spotkać się ze śmiercią podczas intonowania Hare Kryszna. Jeśli ktoś umrze, w dobrym zdrowiu ciała i ducha intonując Hare Kryszna, jest on największym szczęściarzem. Istnieje powiedzenie, które mówi : "Mój drogi księciu, proszę nie umieraj. Mój drogi brahmaczarinie, umrzyj natychmiast. O mój drogi święty, dla ciebie, żyć lub umrzeć jest tym samym. Mój drogi rzeźniku, ty nie umieraj i nie żyj".
A zatem, my nie jesteśmy rzeźnikami ani książętami, niektórzy z nas są brahmaczarinami, a niektórzy powinni być świętymi, zatem jeśli brahmaczarin umrze, natychmiast udaje się na waikuntę, a jeśli święty umrze, to jest to bez różnicy- tutaj służy Krysznie i podobnie będzie służył Krysznie tam. Więc nie przejmuj się tymi trzęsieniami. Intonuj Hare Kryszna w pokoju i dobrze wypełniaj swoje obowiązki. Oczywiście, jeśli jest takie niebezpieczeństwo, muszę o to zadbać jak inni. Nie jest dobrze, by niepotrzebnie narażać moje życie, ale myślę, że to prognozy wszystkich astrologów nie brzmią zbyt poważnie. Przyjmę Twą radę, że jak tylko pojawią się jakieś drobne drżenia to udam się do Ciebie by się schronić.

Jeśli chodzi o propagandę przeciwko zabijaniu zwierząt w BTG, proszę nie drukujcie żadnych obrazków w BTG pokazujących jak mordowana jest krowa. To zanieczyści całą atmosferę. Naszymcelem nie jest wzbudzenie w innych uczuć przeciwko zabijaniu zwierząt, nie jesteśmy ani buddystami ani dżainistami, których główna propaganda przeciwstawia się zabijaniu zwierząt. Nawet tak zwani wegetarianie, którzy nie spożywają Kryszna prasadam są tak samo grzeszni jak nie-wegetarianie. Nasza propaganda jest inna, ma ona na celu uczynić ludzi świadomymi Kryszny, co automatycznie sprawi, że będą oni przeciwni jakiejkolwiek formie zabijania zwierząt. Zgodnie ze Śrimad Bhagawatam, jedna żywa istota żyje kosztem życia innej, zarówno wegetariańskiej czy niewegetariańskiej. Ale my nie należymy do żadnej z nich. My nie jesteśmy wegetarianami ani nie-wegetarianami. Jesteśmy transcendentalni. Interesuje nas tylko Kryszna Prasadam. Próbujcie popularyzować Kryszna Prasadam, jak już to robicie. Ludzie naturalnie staną się wegetarianami bez użycia jakiejkolwiek okropnej propagandy. Naszym celem powinny być obrazki mahadżanów czy inne podobne obrazki propagujące konkluzje Bhagawatam. Inne obrazki, istnieje tak wiele tematów, tak jak my np. przestrzegamy 4 zasad, dla przykładu, zakazane życie seksualne, moglibyśmy opublikować tyle obrazków zakazanego życia seksualnego, ale to nie popchnie naszej prawdziwej sprawy. Świadomość Kryszny opiera się na czystym zrozumieniu, a nie jakiejś sentymentalnej prowokacji. Ludzie muszą wykazać wystarczająco inteligencji aby przyłączyć się do tego ruchu świadomości Kryszny nie ulegając wpływom jakiejś sentymentalnej fali. Zawsze musimy pamiętać, że nie należymy do żadnej grupy jak karmi, gjani czy jogini. My należymy do grupy czystej służby oddania. Naszym celem powinno być to, żebyśmy stali po jednej stronie, a wszyscy inni po drugiej stronie. My potępiamy każdego, nawet kogoś kto jest przeciwny rzezi zwierząt. W Czaitanja-caritamricie jest jasno powiedziane, że istnieją dwa rodzaje działania. Pobożne i grzeszne. My nie jesteśmy zwolennikami żadnego z nich. Nie jesteśmy też za żadną filozoficzną spekulacją, po prostu trzymamy się Kryszny i pragniemy pełnić miłosną służbę dla Niego. To powinien być nasz główny cel i polityka działania
BTG powinna być zgodna z tą linią postępowania. Mam nadzieję, że zrozumiesz mnie właściwie. Każdy kto nie jest osobą świadomą Kryszny, jest rzeźnikiem. Nawet tak zwane pobożna osoba, która nie jest w świadomości Kryszny, również jest rzeźnikiem. Ponieważ uśmierca swoją własną duszę. Zatem z naszego punktu widzenia, każdy jest rzeźnikiem i każdy jest również złodziejem, ponieważ cieszy się własnością Kryszny. Zatem jak możemy rozróżniać, kto jest uczciwy a kto nie, kto jest rzeźnikiem a kto nie? Nasz jedyny test to, jak ktoś podchodzi do świadomości Kryszny, nawet tak zwany rzeźnik, jeśli przyjdzie, zaprosimy go do intonowania Hare Kryszna.

Mam nadzieję, że masz się dobrze
Zawsze Ci życzliwy

A.C. Bhaktivedanta Swami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz