Hare Kryszna!
Przyjmijcie moje pokłony. Wszelka chwała Śrila Prabhupadzie.

Treścią tego bloga będą nauki zawarte w listach napisanych przez Śrila Prabhupada do różnych osób. Listy nie zostały do tej pory opublikowane w języku polskim. Zawierają one wiele cennych instrukcji niezbędnych w życiu duchowym. Należy jednak pamiętać, że są to instrukcje dane osobom znajdującym się w różnych okolicznościach. Nie są to zatem instrukcje absolutne pod każdym względem. Różnorodność nauk (zawartych w listach) na ten sam temat jest wynikiem względności sytuacji, możliwości uczniów i ich zaawansowania na ścieżce świadomości Kryszny. Należy spróbować zrozumieć je w tym świetle i jeśli sytuacja czytelnika jest podobna, może skorzystać z proponowanych rad. Dla każdego jednak będzie to niezwykła uczta i możliwość głębszego zrozumienia wiecznych nauk zawartych w śastrach (pismach świętych) przekazanych nam przez sadhu (święte osoby) oraz guru (mistrza duchowego). hare kryszna

wasz sługa
Gopala Acarya
dasa

Uważajcie na świat ...

San Francisco

15 Luty, 1967

Mój drogi Satsvarupo,

Przyjmij proszę moje błogosławieństwa. Mam nadzieję, że otrzymałeś moje poprzednie uwagi wysłane do Ciebie w różnych listach. Jak dotąd nie otrzymałem jeszcze kopii Narada Bhaktisutry, do której chciałeś bym napisał objaśnienie. Mam nadzieję, że edytujesz kasety Nauk Pana Czaitanji zgodnie z planem. Podczas spisywania nagrań, rób duplikaty już edytowanego tekstu i prześlij mi do wglądu, abym mógł zobaczyć jak to robisz.

Mam obecnie 5 taśm, z których jedną dzisiaj zwracam. Proszę powiadom mnie, ile taśm już się zebrało do dnia dzisiejszego. Neal miał się tu pojawić, ale nie przyjechał, dlatego wysyłam Ci taśmy zarówno do transkrypcji jak i edycji. Mam nadzieję, że zrobisz to dobrze. Niech Kryszna będzie z Ciebie zadowolony.

Doradziłem Brahmanandzie aby przelał 6200$ na moje konto oszczędnościowe, proszę dopilnuj tego, aby uczynił to niezwłocznie. Wysłałem mu formularz przelewu, wystarczy tylko , że to podpisze, albo ty możesz podpisać i przekazać to do banku. Pozwoliłem wam na zajmowanie się sprawami bankowymi z dwóch powodów. 1. Żeby uwolnić się od zajmowania pieniędzmi. 2. Żebyście mogli nauczyć się tego sami. Ale niedawne, bezkrytyczne wydawanie czeków zaniepokoiły mój umysł. Bezkrytyczne wydawanie czeków o wartości 1000$ stanowi ryzyko dla pieniędzy towarzystwa.

Jak na razie, z listów Brahmanandy rozumiem, że z wielu powodów nie jest możliwe kupić ten dom. Główny powód to, że nie mamy możliwości zapłacić gotówką a nikt nie zainwestuje pieniędzy w ten dom, ponieważ nie jest on dokończony ani nie ma żadnego dochodu. To jest utopia, myśleć że możemy mieć ten dom, Pan Payne stwarza fałszywe nadzieje. Jest to werdykt obecnych tu wielbicieli i członków zarządu i mam powody by wierzyć, że tak jest. Zatem dopilnuj tego, żeby ta suma została przelana natychmiast. Kiedy faktyczny kontrakt sprzedaży zaistnieje ponownie przeleję tę sumę, jak już uczyniłem to kilka dni temu.

Wszyscy jesteś niewinnymi chłopcami bez doświadczenia tego świata. Ten przebiegły świat może was oszukać w każdej chwili. Zatem, proszę, uważajcie na świat w Świadomości Kryszny. Kiedy Kryszna zapragnie, ten dom przyjdzie do nas automatycznie. Ale nie powinniśmy prosić Kryszny aby dał nam dom, niech Kryszna da nam go wtedy, kiedy tego zapragnie. Jeśli Pan Payne może dać nam dom, to jest bardzo dobrze. Ale z sytuacji, wydaje się, że Pan Payne nie jest w stanie otrzymać wkładu finansowego od żadnego biznesmena. Jeśli ktoś może dać na dotacje na właściwy cel, to coś innego. Zatem powinniśmy tylko oczekiwać łaski Kryszny i nie powinniśmy narażać ciężko zarobionych pieniędzy, przeznaczonych do służby dla Kryszny. Mam nadzieje, że nie zrozumiesz mnie niewłaściwie. Zarówno Ty jak i Gargamuni musicie być ostrożni jeśli chodzi o księgowość i dopilnować tego, żeby czeki na sumę większą niż 50$ nie były wydawane swobodnie.

Mam nadzieję, że masz się dobrze i ucieszę się jeśli napiszesz. Proszę, poproś Rayaramę by do mnie napisał. Pragnę się dowiedzieć, czy rozmawiał już z panem Ypslantinem.

Zawsze dobrze Ci życzący

A.C. Bhaktivedanta Swami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz